Wednesday, April 20, 2011

Mengapa Perlu Begitu…??

Sejak akhir-akhir ni aku makin tidak mengerti.. Di dada akhbar , majalah , kaca tv dan sebagainya wanita seolah-olah tiada lagi rasa segan silunya mendedahkan aurat yang terlalu rahsia rasanya bagi seorang wanita. Jika aurat rambut itu tidak perlu di hitung lagi jumlah nya mereka- mereka yang tidak bertudung , yang amat aku runsingkan kini adalah aurat dibahagian dada yang selalu terdedah kadangkalanya menimbulkan persoalan di fikiran ku , apakah perasaan mereka yang mengenakan pakaian sedemikian..?? apakah mereka tidak merasa malu , segan dan sebagainya..?? ya Allah… berilah hidayah serta taufiq Mu kepada mereka. Sesungguhnya malu itu adalah perisai orang beriman. Wallahua’lam.
Teringat ku kepada post ku dulu yang bertajuk ‘ biarlah rahsia’.. apakah yang mereka fikirkan atau niatkan ketika berpakaian sedemikian..?? adakah mereka sengaja ingin menarik perhatian kaum adam..?? ataukah menunjukkan kepada dunia bahawa merekalah yang memiliki susuk tubuh yang paling menarik serta seksi..?? apakah mereka ingin dikenali dunia sebagai insan yang sedemikian..?? jika benar.. maka rugilah mereka.. kerana.. sesungguhnya wanita itu terlalu tinggi nilaiannya.. semakin terahsia aurat mereka semakin tinggi nilaiannya.. bukannya aku ingin memandang rendah.. tetapi aku hanya ingin kita sama-sama berfikir tentang kebenarannya.. maafkan aku jika ada yang mengores hati kalian secara sengaja atau tidak sengaja.. tapi… sedarlah kalian kaum ku… jagalah diri kalian sebaiknya… peliharalah aurat mu itu… serahkan serta hadiahkan yang terbaik buat adam yang halal buatmu kelak.. pasti adam mu berbangga dengan diri mu… percayalah… tidak perlu engkau menggadaikan maruah diri serta mahkotamu untuk memiliki perhatian atau cinta adam.. bersabarlah duhai hati ini…
Sesungguhnya teguran ini adalah atas dasar kasih sayangku kepada kalian . bukanlah kerana aku iri hati atau rasa cemburu atas segala yang kalian miliki kerana… aku juga ciptaanNya seperti mu.. aku juga turut memiliki apa yang kalian miliki…tetapi , aku memilih untuk merahsiakannya demi kerana besarnya rasa cinta ini kepadaNya dan penantian yang penuh kerinduan menanti saat-saat indah kelak ketika menghadiahkan cinta suci dan halal buat adam yang telah diciptakan buat ku kelak… renung- renungkan! Selamat beramal.. =) wallahua’lam .

No comments:

Post a Comment