Thursday, April 1, 2010

apa yang penting?? TUTUP AURAT!! hihi..^__^v

"Andaikata kau pergi kedai ade 2 boto air . 1 ade penutup , 1 lagi takde penutup . Yang mane 1 kau nak beli..??" , soal mak kepada kami adik beradik perempuan suatu hari.hehe =D sungguh mak seorang yang sangat kreatif orangnya . Ada sahaja yang difikirkan . Kadang-kadang soalan yang disoal mak tidak pernah kami terlintas langsung akannya . Adakalanya sangat lucu sehingga kami tidak kering gusi ketawa dan yang paling lambat berhenti ketawa pastinya ana sendiri! memang suke gelak!hihi ^__^v .

"mestilah yang ade penutup!", jawab adik ana,nurul spontan dan sejurus itu mak...syuuuttt~biarlah rahsia!! hihi..

Mungkin ade yang memahami dan mungkin ada yang tidak memahami maksud mak ana tadi..huhu =p apa-apa pun hari ini ana hanya nak bawa semua sahabiah terutamanya untuk membincangkan tentang aurat ...

Awalnya ana ingin memohon maaf andai post ana kali ini tersentuh peribadi sesiapa . Ana bercakap secara umum . Tidak ditujukan secara khusus . Ana bukanlah yang terbaik untuk berkata tentang semua ini . Sekadar perkongsian dan melaksanakan tanggungjawab dakwah ini . Qulilhaq walau kanna murra & balighu anni walau ayyah.
Ana mohon maaf..

Baiklah , pertamanya ana ingin mengajak diri ini dan juga sahabat/sahabiah semua untuk bertanya pada diri sendiri mengapa kita perlu menutup aurat..??

Ini jawapan dan juga alasan kukuh ana yang ana pegang dari awal dulu mengapa ana perlu menutup aurat dan jawapan ana inilah yang menjadi penguat untuk ana kuat keazaman menutupi serta menjaga aurat seperti sekarang.

1) PERINTAH ALLAH~ kerana ia adalah perintah Allah untuk menutupinya .
2 MEMBEZAKAN~ antara wanita mukminah dan wanita lain .(yang tak menutup aurat/wanita bukan Islam).
3) SIMPAN ~ untuk yang halal . my legal husband!! ^_^

HURAIAN BAGI ALASAN ANA :

1) Jika kita mengaku seorang yang beragama ISLAM , maka wajiblah kita melaksanakan segala perintahNYA dan meninggalkan segala laranganNYA . Islam telah memerintahkan supaya umat wanitanya menjaga aurat dihadapan mereka yang ajnabi seluruh tubuh kecuali muka dan pergelangan tangan . Bagi yang mengucap 2 kalimah syahadah wajib taat mengikuti perintah tersebut.

2) Muslimah itu bermaksud wanita ISLAM manakala Mukminah pula bermaksud wanita yang beriman . Iman bermakna percaya . Ana percaya bahawa setiap suruhan dan tegahanNYA mengandungi hikmah yang sangat besar . title mukminah itu sangat tinggi nilainya.moga
suatu hari nanti ana memiliki ciri-ciri mukminah yang sempurna . yang hidup sepenuhnya berlandaskan A-Quran dan Assunnah.insyaallah..amien!!

3) Ana menjaga aurat ana sebaiknya untuk disimpan buat yang teristimewa ,my legal husband . Ana tak nak dia berkongsi haknya dengan lelaki lain. Ana nak dia miliki segala yang segar dan tidak dicemari oleh pandangan sesiapa pun . Jika ana sudah memperlihatkan aurat ana pada yang lain, maka dimanakah keistimewaannya untuk suami tercinta?? Insyaallah segalanya masih tersimpan rapi sehingga saat kami dipertemukan kelak .
Ya Allah , berilah aku kekuatan untuk mempertahankan aurat ku ini..!!..amien!!
"Adam jangan risau yer..?? Hawa jaga segalanya baik-baik untuk Adam je yer..^_^ ??",huhu~ =p..Insyaallah..^_^

Allah melarang wanita membuka aurat kerana untuk menjaga maruah dan kesucian wanita itu sendiri . Sesungguhnya wanita itu adalah fitnah dunia yang paling besar sekali .
Kaum wanita bukan sahaja penarik kaum lelaki di dunia , malah di akhirat juga!! Ingatlah diri ini!! sesungguhnya kaum adam itu hanya ingin mempermainkan kita sahaja . Bukannya ana ingin berburuk sangka tetapi , Jagalah dirimu sebaik yang mungkin . jangan mudah menyambut ungkapan cinta dan pujuk rayu mereka . Lihat berapa ramai yang telah ditinggalkan menanggung derita dan malu setelah madu mu telah dihisap . Mereka hanya inginkan keseronokan semata-mata . Sungguh diriku amat sedih melihat kaum kita telah menjadi 'objek seks' bagi kaum mereka . Kecantikan dan daya penarikmu bukan milik semua . Simpanlah sebaiknya untuk yang berhak ke atasnya . Bagi ana , 'ADAM' yang baik adalah yang menemui ibu bapa dan keluarga ana jika benar ingin memiliki diri ana . Yang hanya mengungkapkan lafaz cinta dan sayangnya setelah akad diijabkabulkan . Yang pujuk rayunya hanya untuk menambah kemesraan hubungan kami . Yang turut menjaga auratnya(walaupun aurat lelaki pusat sampai lutut , tapi sebaiknya tidak menunjukkan tubuhnya dihadapan wanita ajnabi).

Moga ALLAH mengurniakan hidayahNYA kepada kita semua .amien!! Ana mohon maaf..

Yang baik itu datangnya daripada ALLAH swt dan yang buruk dan kurang itu datangannya daripada kelemahan ana sendiri , hakikatnya kedua-duanya datangnya daripada ALLAH juga..

1 comment:

  1. salam alaik...
    my adam??

    ku cari cinta Illahi,
    ada cinta lain menghalangi
    lantas sukar ku gapai meski telah ku temui

    hakikat cinta Illahi,
    usah dibandingkan dengan cinta insani

    andai cinta Yang Esa bisa kau dakap,
    usah bimbang dengan yang lainnya..

    abadan abada cintaNya..

    from>>> bicara_sufi

    ReplyDelete